Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łękach Dukielskich

Pieniny 2018

Zielona Szkoła w Pieninach

Widok ze spływu DunajcemOd kilku miesięcy klasa szósta przygotowywała się do  wyjazdu na wymarzoną „Zieloną Szkołę” w Pieniny. W końcu nadszedł upragniony dzień 24 kwietnia 2018r. Pełni entuzjazmu i dobrego humoru 16 uczniów klasy szóstej i 4 klasy piątej pod opieką wychowawczyń K. Szczurek i B. Skalskiej wyruszyło do Krościenka nad Dunajcem.

Swoją przygodę zaczęliśmy od spływu Dunajcem.  Z tratw podziwialiśmy urzekające piękno gór oraz otaczającej  przyrody i zwierząt. Wysłuchaliśmy legend regionu oraz zmierzyliśmy się z zagadkami opowiedzianymi przez flisaków. Pięknych widoków nie brakowało przez cały pobyt. Mieliśmy okazję wjechać kolejką linową na górę Palenicę, przejść wąwozem Homole.

Zapierającego dech widoku doświadczyliśmy na szczycie Trzech Koron – mimo pokonanych kilometrów wdrapując się na wysokość 998 m n.p.m. zapomnieliśmy o zmęczeniu. Z Okrąglicy mogliśmy podziwiać Tatry, wijącą się rzekę Dunajec, jezioro Czorsztyńskie, zamek w Niedzicy, Czerwony Klasztor na Słowacji,  schronisko i całe Sromowce Niżne - miejscowość w której mieszkaliśmy.

W kolejnym dniu pobytu mieliśmy okazję płynąć statkiem widokowym po jeziorze, poznać historię zapory w Niedzicy (jak również wykorzystanie zapory jako źródła energii) oraz zwiedzić zamki w Niedzicy i Czorsztynie. W Szczawnicy oprócz pysznych lodów, spróbowaliśmy tamtejszej wody uzdrowiskowej.

Mieszkaliśmy w schronisku u podnóża Trzech Koron. Codziennie rano podziwialiśmy wyłaniające się z gęstej mgły szczyty: Wielkiej Kaśki, Grubej Baśki i Kudłatej Maryśki. Przez te kilka dni poznaliśmy przyrodę, historię i kulturę regionu. Wycieczkę zakończyliśmy pobytem w parku linowym ABlandia. Tutaj można było zmierzyć się z własnymi  lękami, wykazać się odwagą, sprytem i wytrwałością w zdobywaniu ekstremalnych atrakcji linowych.

Wycieczka pozwoliła uczniom nie tylko odkryć piękno Pienin, ale był to też  doskonały czas na lepsze poznanie się, integrację, wspólną zabawę.

Bernarda Skalska, Katarzyna Szczurek

Logo Liceum Ogólnokształcącego w Dukli

Poprzednia strona szkoły:

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.