Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast

Białowieża 2014

BIAŁOWIEŻA - MIEJSCE NIEZAPOMNIANYCH PRZYGÓD - 2014r

Logo Białowieskiego Parku Narodowego

W dniach od 5 do 9 maja 2014r. uczniowie klasy VI wraz z opiekunkami p. M. Aszlar i p. B. Skalską odwiedzili miejsce najstarszego w Polsce parku narodowego. Białowieski Park Narodowy jest jedynym polskim obiektem przyrodniczym, wpisanym przez UNESCO na listę Światowego Dziedzictwa. BPN chroni najlepiej zachowany fragment Puszczy Białowieskiej – ostatni na niżu Europy las naturalny. Zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze BPN, Obszar Ochrony Ścisłej i Rezerwat Pokazowy Żubrów.

Dużą radość sprawiła uczniom podróż rikszą po rezerwacie. Wiele emocji wywołał dzień rowerowy. Wybraliśmy w tym dniu wiele tras rowerowych, m. in. do granicy Rzeczypospolitej Polskiej z Białorusią i do Miejsca Mocy – regenerującego siły witalne człowieka. W kolejnym dniu pobawiliśmy się w Bolka i Lolka i pojeździliśmy drezynami, gdzie chłopcy mogli wykazać się swoją siłą. Doszło nawet do rywalizacji między dziewczynkami i chłopcami. Dziewczynki dzielnie dawały radę, a z pomocą nadeszły panie.

Znaleźliśmy czas na wspólne ognisko i mecz w piłkę nożną. Kolejno zwiedziliśmy Muzeum Kowalstwa i Ślusarstwa w Hajnówce, gdzie każdy spróbował kucia żelaza, a w godzinach popołudniowych zwiedziliśmy Sobór p.w. Świętej Trójcy w Hajnówce – najbardziej znaną hajnowską świątynię, będącą unikalnym połączeniem nowoczesnej architektury z tradycją bizantyjską i staroruską. Wieczorem odbyła się lekcja z p. A. Nowaczukiem – instruktorem Polskiej Akademii Sztuk Walki (www.andy-academy.com). Uczniowie otrzymali dużą wiedzę na temat szacunku do innych osób oraz przeszli mnóstwo ćwiczeń praktycznych w myśl hasła „Życie jest walką”.

W ostatnim dniu zwiedziliśmy Warszawę: Sejm RP, Zamek Królewski i Centrum Nauki Kopernik.

Dziękujemy rodzicom i wszystkim sponsorom. Dzięki Państwu sześć dni było dla nas czasem licznych lekcji przyrodniczych, kulturowych, historycznych i patriotycznych, z mnóstwem różnych atrakcji, których nie zapomnimy.

Magdalena Aszlar

Logo Liceum Ogólnokształcącego w Dukli

Poprzednia strona szkoły:

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.